Jaką drukarkę wybrać do biura - laserową czy atramentową?
Pomimo tego, że coraz więcej dokumentów jest przesyłanych drogą cyfrową, drukarki wciąż są niezbędnym wyposażeniem biur. Jeśli szukasz dobrego i wydajnego sprzętu do pracy, szybko możesz poczuć się zagubiony w gąszczu firm, modeli i możliwości. Przede wszystkim musisz wiedzieć, czym się różnią drukarki laserowe od atramentowych. To znacznie ułatwi twoje poszukiwania i pozwoli ci wybrać sprzęt odpowiedni do wymagań danego biura.
Jak sposób nanoszenia kolorów wpływa na jakość i szybkość?
Drukarki atramentowe i laserowe różnią się technologią druku. W pierwszym przypadku głowica nanosi kropelki płynnego tuszu, który jest podgrzewany przez elektryczny opornik. Drukarki atramentowe są często wybierane do prywatnych zastosowań, ponieważ umożliwiają nanoszenie tekstu, grafik i kolorowych zdjęć. Występują w wielu przedziałach cenowych, jednak mają także swoje wady. Niektóre modele przestają pracować, gdy jeden z kolorów się skończy nawet przy wydruku czarno-białym. Mogą także nie działać wtedy, gdy wszystkie kartridże z kolorami nie są wpięte. Drukarki laserowe wykorzystują toner, czyli barwiący proszek. Ich technologia pozwala na szybsze i wydajniejsze działanie, co szczególnie przydaje się podczas drukowania dużych ilości czarno-białych dokumentów i tekstów.
Porównanie kosztów eksploatacyjnych
Do biur najczęściej wybierane są drukarki laserowe ze względu na to, że zazwyczaj służą one do drukowania rachunków, faktur, zwrotów, reklamacji i innych firmowych dokumentów. W takim przypadku może wystarczyć drukarka czarno-biała. Jeśli jednak sprzęt ma także być używany do nanoszenia na papier kolorowych grafik, powinieneś kupować oryginalne tusze lub tonery. W ten sposób dochodzimy do cen drukarek. Szukaj modelu, który będzie niedrogi w eksploatacji, ponieważ cena zakupu samej drukarki często jest nieznaczna przy cyklicznych kosztach. Wykonanie dużej ilości stron w drukarce laserowej przeważnie wychodzi taniej niż taki sam wydruk w drukarce atramentowej.
Różnorodność drukarek
Poszczególne modele mają różne ceny tuszów oraz jakości wydruku. Do tego dochodzą także dodatkowe opcje, które wpływają na wygodę użytkowania. Drukarki do biur mogą być wyposażone w skanery lub kopiarki. To jednak wpływa na ich wielkość. Druk może odbywać się jednostronnie lub dwustronnie. W pierwszym przypadku więcej zapłacisz za kartki, chyba że podczas wydruku ktoś będzie je przekładał na niezadrukowane strony. Nowoczesne modele mają także możliwość współpracy ze smartfonami i tabletami. Musisz więc samodzielnie przemyśleć, do czego będzie ci potrzebny dany sprzęt, a dopiero potem szukać drukarki odpowiadającej twoim potrzebom użytkowym.